Trzy polskie destynacje turystyczne, znane z niepowtarzalnego uroku i bogatej oferty, zostały docenione w najnowszej odsłonie prestiżowego konkursu, zdobywając tytuł Polskiej Marki Turystycznej.

Sopot, Roztocze oraz Dolina Górnej Odry zostały uhonorowane tytułem Polskiej Marki Turystycznej w najnowszej edycji prestiżowego konkursu organizowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną. 

Wyróżnienie to przyznawane jest najbardziej atrakcyjnym i profesjonalnie zarządzanym regionom turystycznym w granicach kraju. Tegoroczna, trzecia edycja konkursu, przyciągnęła aż 27 zgłoszeń, z których komisja konkursowa wybrała trzy wyjątkowe destynacje. Najlepszy kurort na polskim wybrzeżu wg redaktorów „The Guardian” został wyróżniony za skuteczne wykorzystanie swojego turystycznego potencjału. Roztocze  – magiczną krainę w południowo-wschodniej Polsce łączącą Wyżynę Lubelską z Podolem – doceniono za niepowtarzalne atuty przyrodnicze, kulturowe i historyczne. Dolina Górnej Odry zachwyciła (i zasłużyła na prestiżowy tytuł) różnorodnością przyrody, bogatą historią i kulturowym dziedzictwem.

Nowe Polskie Marki Turystyczne dołączają do grona prestiżowych lokalizacji, takich jak Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński, Toruń, Poznań, Łódź, EnoTarnowskie oraz Jura Krakowsko-Częstochowska, które zostały wyróżnione w poprzednich edycjach konkursu.